2012. november 6., kedd

2012. Juni. 7. Vizsga :(




2012 Június 7
Vizsga



Hál istennek én nem vagyok nagy vizsgadrukkos. Mi több, még a beszélőkémet sem veszítem el, nem ijedek meg egykönnyen. De emögött kemény munka, tanulás áll. Soha nem mentem semmilyen vizsgámra felkészületlenül, és meg is lett az eredménye, mert nem kellett amiatt cidriznem, hogy csak jó tételt húzzak ki, különben összedől a világ.


Ennél a vizsgánál nem azért voltam ideges, mert nem tudtam, hanem mert attól féltem, hogy nem lesz elég időm a német kérdéseket magyarra fordítani, és kifutok az időből.. a többi miatt, a szóbeli és a gyakorlati vizsga miatt egyáltalán nem aggódtam.. magyar vagyok én, nem hülye...


A vizsga napján Charlotte nem jött el.. olyan stressz fogta el, hogy képtelen volt eljönni a vizsgára.


Swen, az egy szem fiunk, aki amúgy is egy öregek-otthonában dolgozott, nem volt sem élő, sem halott.. remegett, a szó szoros értelmében. Hát, én még ilyen bandát nem láttam :) 

Pedig Charotte nem volt buta, nagyon jól teljesített az órákon mindig.. Mikor pár nappal a vizsga előtt átolvastuk az előző évi írásbeli kérdéseket, nem volt nála semmi probléma.. 

Bezzeg Swennél.. jókat mosolyogtam rajta.. az a típus, aki mikor kérdezik mindent rosszul mond, nem tud koncentrálni, ideges, és mikor megmondják neki hogy fals választ adott, és hogy mi volt a helyes megoldás, akkor rögtön a térdét csapkodja, hogy hát tudtaaaaaaaaam, csak nem jutott eszembe :))


Két vizsgáztató volt bent velünk az írásbelin. Lexikon nagyságú szótárral jelentem meg, és átpergették a lapokat, hogy nincs e bennük puska esetleg :) Na, gondoltam, ezeknek sem a lába fáj :) Ha lesni akartam volna, akkor nem puskát, hanem nagyágyút kellett volna csinálnom :)




Azt a stratégiát választottam, hogy a rövid, és számomra is érthető kérdésekkel kezdek, és a féloldal hosszúságú, mégis egy mondatból álló kérdéseket hagyom utoljára. Rendesek voltak az oktatók, mert ha nem találtam egy szónak a jelentését, akkor elmagyarázták másik szóval. Több mint a kérdések kétharmadát így kivégeztem, és megkezdődött a harcom az idővel, a szótárral, és a fordítással.


Volt amit nem is tudtam értelmezni, és volt amit csak sejtettem, és találgattam.






Csengettek, tollat letenni, tessék kifáradni, nagy levegőt szippantani, kis szünet, és a tesztek kiértékelése után folyt köv. 

Csak az mehet a gyakorlati és szóbeli vizsgára, akinek legalább elégséges lett az írásbelije..én 3-ast kaptam :) nekem ez tökéletesen megfelelt.. és nem én voltam a leggyengébb, ketten is elégségest kaptak :))



A szóbeli vizsga




Kettesével osztottak be bennünket, és úgy mentünk be a terembe. Egy füst alatt letudtunk mindent, a szóbelit először, aztán meg a gyakorlati részt is. Agnessel kerültem egy párba. Már megint :))


Kihúztuk a tételeket, én a biztonságos munkavégzésről kellett hogy meséljek, a helyes öltözékről, hogyan emelünk, hogyan bánunk a beteggel az ágyban. Pedig azt hittem, hogy valamelyik húzósabb tételbe fogok belenyúlni, szerettem volna a sajátságos német nyelvtudásomat megcsillogtatni, ha már annyit tanultam rá :) de nem jött össze, mit tegyek ha ez a puding téma került a kezem közé :)


Elsősegélyből a következő feladatot kaptam: a delikvensem félrenyelt, és a fulladás küszöbén áll.. kezeljem a problémát.. háááááááát, én aztán úgy lekezeltem, de úúúúúúgy lekezeltem... minden mérgemet beleadtam, mert itt is azt hittem, hogy legalább reanimálni fogok, nem csak szimplán hátba vágni valakit, mert megakadt a torkán a falat :( Szóval, istenesen hátba vágtam a szegény oktatómat, tényleg úgy, mintha valóban fuldokolt volna, határozottan, keményen. Azt mondta, több mint jó volt :) 



Ápolási gyakorlatból pedig egy ágyban fekvő beteget kellett az ágyból kisegítenem, és a tolókocsiba átültetnem. Aztán megint vissza az ágyba, és a jobb oldalára fordítani..


Problémám csak azzal volt, hogy nem találtam a gumikesztyűt :) A köpeny az orrom előtt volt, a dezinficiáló szer is, csak azt a fránya gumikesztyűt nem találtam abban a festői összevisszaságban, ami az asztalon volt.. de nagy nehezen odanavigáltak hozzá :)

Agnes a példámból okulva rögtön el is vett magának egy párat, biztos ami ziher alapon..

A nénikét, úgy ahogy tanultuk, felültettem, kisegítettem az ágyból meg vissza, megfordítottam, és jó éjszakát ! Túl voltam a vizsgán! Pofon egyszerű volt:) Nem is értem, hogy mi a fenét paráztam annyira tőle. A gyakorlatra meg a szóbelire a legjobbat kaptam.

Aztán jött Agnes. Nem mehettem ki a teremből addig, míg ö is el nem végezte a feladatait. A szóbelinél teljesen leblokkolt.. minden szót úgy kellett kihúzni belőle.. nagyon sokszor szinte a szájába adták a választ, neki csak egy szóval kellett kiegészítenie, vagy csak igennel vagy nemmel válaszolni, és meg volt a felelet.. embert így pánikolni még nem láttam..

Na és mit húzott ki elsősegélyből?? REANIMÁLÁS!!!!!!!!!!!! Jajj, de irigy voltam rá!!


A következő volt a szitu. Agnes épp a boltban van, és valaki elvágódik előtte, nem válaszol, nem lélegzik, kezelje a problémát..


És Agnes kezelte a problémát... először is, össze vissza futkosott az ambubaba mellett, és az volt a legnagyobb gondja, hogy mit csináljon a gumikesztyűvel, ami a kezében volt.. mert hát rögtön én utánam ö is elvett egy párat a dobozból..:))

- De most mit csináljak?? Kell a gumikesztyű?? Igen, talán jobb ha felhúzom.. vagy mégse.. igen, szólnom kell valakinek, hogy hívja a mentőket, igaz?? igaz, hogy szólnom kell??

Erre a vizsgáztatók kórusban : Csinálni Agnes, csinálni, nem mesélni, csinálni!!


- Igen, jó, jó, csinálom, de mi legyen a kesztyűvel, kell, vagy nem kell.. jajj, nem is tudom :((


Na, az egyszer biztos, hogy ha Agnes megy a boltba vásárolni, akkor nagy ívben el fogom kerülni még a környékét is, esélyt sem adva neki arra, - hogy ha netán én kerülök olyan állapotba, hogy segíteni kelljen nekem - hogy engem újraélesszen :)) Bocs Agnes, én sem vagyok valami nagy ász, de nálad nagyobb, kétbalkezes embert még életemben nem láttam.. 
szegény ápoltak az öregek-otthonában :)

De ö is átment !! Mint mindenki a csoportból..Pont ezen felbuzdulva, úgy határoztam, hogy jövőre pedig elvégzek egy picit nehezebb kurzust, a Behandlungspflege kurzust, hogy ne kelljen mindig csak az ágytállal rohangálnom !!






De a papírt csak akkor kapom meg, ha 112 órát dolgozom egy öregek-otthonában, vagy kórházban.. úgyhogy folytatás következik :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése