2012. november 6., kedd

2012. Maj 17 De hol is van gyomor??




2012 Május 17

Segédapólói képzés, 8. élménybeszámoló 


Hááááát, mit ne mondjam, eseménydús egy nap volt!! Mindig örömmel tölt el, ha megállapíthatom, hogy a régi, poroszos elveken nyugvó iskolai oktatásunk a maga nemében párját ritkította... a mostaniról, amit a szadesz szétvert, a nagy iskolai liberalizmusról, ahol a kölköt nem lehetett megbuktatni ha nem tudott semmit, inkább nem nyilatkozom.

De haladjunk sorban, ami előtte volt, az sem volt piskóta...:)
Először a kiválasztásról beszéltünk, vizelet, széklet, izzadás, hányás, köpet, slejm, csupa csupa étvágygerjesztő téma... a vizelettel még nem is volt semmi gond, de mikor a széklethez érkeztünk, akkor az idősek-házában dolgozó társaink személyes tapasztalatukat osztották meg velünk, a széklet szagát, formáját illetően :) kár hogy nem értek mindent 100%-osan tisztán, nem mindig tudtam követni az eseményeket, de az általános jókedvet látva, nem voltak kétségeim a hozzászólások komolyságát illetően... szóval ami a szart illeti, látom, arról nem lehet mindig teljes komolysággal beszélni :)) a slajmnál beszéltünk az eldobható vesetálacskáról, mert sokkal jobb gyorsan kihajintani az egészet, mint kiöntözgetni, közben gyönyörködni a színében, az állagában, és mosogatni utána...



Aztán beszélgettünk a májról, a szerepéről, a funkciójáról, és meglepő módon, mindenki hallgatott, pediglen ez olyan evidens téma... én mondtam úgy ahogy tudtam, szakkifejezések nélkül, de az oktató megértette, és kijavított... jól összedolgoztunk mi ketten :)) meg is kérdeztem, hogy nem lenne e a vizsgán a tolmácsom??




A máj után az emésztőrendszer anatómiáját vettük át. Itt is síri csend volt a többiek részéről. Addig mondtak, hogy a megrágott falat a gyomorba kerül... onnan csend...





-De hol a gyomor?? Kérdezte Heige...

- Gyere ki az ambubabához, és nézd meg magad, hol van... mondta az oktató... Heige kirobogott nagy lendülettel a babához, az egyik kezével kitépte a májat, a másikkal a gyomrot, és kukkolt bele a baba hasában lévő üregbe, hogy hol is van a gyomor??




Én már akkor dőltem a nevetéstől :)) de a többiek is..

- A jobb kezedben tartod már, az a rózsaszínű darab a gyomor... :)) mondtam neki.. :))

Akkor visszagondoltam a legutóbbi bakijára, mikor is a tüdőre ráfestett bordákról azt kérdezte, de azok a csíkok mik is a tűdön?? 

Mik lennének, zebrabébik? :)) Szóval gőzöm sincs hogy ők miféle biológiát tanultak annak idején, de a mi oktatási rendszerünk előtt, le a kalappal...


- Mit csinál a gyomor?? erre a válasz megint csend.... mivel nem tudtam a szakszavakat, ezért azt mondtam, hogy a gyomorban egy fél csirkéből darált-hús lesz a gyomornedv segítségével...


 - Aztán, tovább?? Mi jön??  jött a következő kérdés..


Megint én... a magam módján..vékonybél... a bélbolyhokat nem tudtam, hogy hogy van, ezért azt mondtam, hogy a bélfal ami úgy néz ki mint egy frottírtörölköző, felszívja a folyékony masszából a tápanyagot, ami a vérrel eljut a sejtekhez...aztán a vastagbélbe kerül, de ott mar tömény massza lesz belőle... ami direkt a mi kedvünkért lesz büdös, mire kijön :)


Szóval, jól el voltunk most legutóbb, és hál istennek ennél a témánál nem lesznek nehézségeim, ha ebből kérdeznek a szóbelin... és már nem parázok, mert ahogy az oktató megértette mit akarok mondani, akkor a vizsgán is meg fogják érteni, legfeljebb korrigálnak :))

1 megjegyzés:

  1. Csak ámulok- bámulok,na de ez a józan paraszti ész............ilyenkor arra gondolok hogy mind ezt még Németül...........?

    VálaszTörlés