2012. november 6., kedd

2012 Maj. 5. Ezek direkt szivatnak engem :)

2012 Május 5

Segédapólói képzés, 6. élménybeszámoló 





Ezek engem a suliban direkt szívatnak! :))
Aki nem ismer személyesen, annak elmondom, hogy alapból rendesen, lassan beszelek, tagoltan közlöm a mondandómat... de ha egyszer beidegesedek, és vissza akarok vágni, akkor én is tudok ám olyan gyorsan hadarni mint az olaszok :)


Így vagyok a némettel is. Amikor gondolkodnom kell hogy mit is, és hogy is akarom mondani, lassan, nyugisan beszelek...de amit mar 100% biztonsággal tudok, és bosszús is vagyok, akkor azt németül is gyorsan mondom... ráadásul olyankor, mikor valakihez címzem a mondandómat, meg kicsit fel is emelem a hangomat... :)

Szóval, most jön a folytatás... tegnap csupa öröm volt az életem a suliban, egyszerű érhető szöveg, általános ápolás az ágyban fekvő betegeknél... kicsi elmélet, aztán mars gyakorolni.


Az első páros egyik tagja sem ápolt meg beteget, nem kellett ágyban fekvő embert lemosdatniuk még... a szakoktató gondoskodott a kellékekről, de az ágy melle nekik kellett kikészíteni... törülközök, mosdókesztyűk, váltás ruha... stb... volt a cuccok között egy olyan lemosórongy is,amit akármelyik bolt háztartási osztályán megvehetsz, vékony, rosszabb mint a vileda, nem szívja a vizet, én a kerti-asztalt szoktam vele lemosni, aztán eldobom :)


Az egyik asszonyka felhúzta a kezére a gumikesztyűt, aztán rá a mosdókesztyűt, és így megragadta ezt a vileda-féle kendőt, és azzal akarta a " páciens" arcát lemosni... erre kitört belőlem a röhögés, hogy mit akarsz te azzal a poliészter vacakkal, én azzal a kerti bútort mosom le otthon...de a többiek is döltek már a nevetestöl :) mint picivel kesöbb kiderült, ez a kendő azért volt ott, hogy ha az intim lemosásnál kiderül, hogy a páciensnek nem egészen tiszta a feneke, akkor azzal a kendővel kell lemosni, vagy többel, aztán egyszerűen elhajintani...


No, bakik bakik hátán, valahogy lemosdatták szegény szerencsétlen, de sokszor belekotyogtunk ám a partvonalról, mert rossz volt nézni ahogy szerencsétlenkedtek :) A szakoktató azt mondta, hogy a következő felállásnál az orosz asszonyka, és én leszünk a nővérkék:)


Az orosz asszonyka sváb származású, perfekt németből, örültem is, hogy jaj de jó, nem kell beszélnem, majd jártatja ö a száját helyettem :)


Bekopogunk ahogy illik, éjjelilámpa felkapcs... mind a ketten kedvesen azt mondjuk a betegnek, hogy " jó reggelt " ..... aztán Ágnes rám néz.... elhallgat.....és vár...én is csak nézem, hallgatok, és várok, mert nem értettem, hogy miért nem kommunikál tovább a beteggel... csak néz engem és vár..... én meg bepörögtem, hogy a fenébe már, hát mégis csak nekem kell a beteget kidumálni az ágyból??? .... és ezzel a kicsit megemelt hangszínnel, de mint az olaszok, olyan gyorsan a következőt mondtam :
- Ja, ki el mar több mint 20 éve németben, te vagy én?? Ki tud jobban beszelni németül, te vagy én?? mire vársz még? miért nem kommunikálsz tovább a beteggel??

A szakoktató már a térdét csapkodta a nevetéstől, a beteg majd legurult az ágyról, a többiek is erősen szorítottak a lábukat, mert a bepisilás határán álltak, és azt mondta erre a szakoktató, hogy:
- Ez az!! Erre vártunk egész délután.....blablablabalaablaaaaaaaaaaaaa.....
Ez a piszkos banda elvezi mikor így hadarok, és direkt olyan szitukba sodornak, amikre hadarás a válasz :)

Aztán a téma megint ez a prezentáció volt, amit szerdán adtak fel, a tüdő anatómiája, működése, betegségei..., amit 14.-ere kell megcsinálni, és prezentálni természetesen... Christine - aki itt lakik hozzam 15 kilométerre- azt mondja már, hogy dolgozhatnánk csoportban is, üljünk össze párszor, csináljuk meg közösen... mondtam neki, sajna ez mar velem nem fog menni... csak néztek a többiek is, hogy miért vagyok ilyen fakabát, miért nem dolgozhatunk együtt... és akkor tök nyugisan mondtam, hogy mert én már szerda este megcsináltam a prezentációt, akkor, frissiben, melegében, most már csak memorizálom a német szöveget... valahogy most nem akart senki sem nevetésben kitörni, mint a betegmosdatásnál, csak néztek naaaaaaaaaaaaaaagy, kikerekedett szemmel :)) lehet még sem vagyok olyan hülye?? :))

1 megjegyzés:

  1. ................az biztos hogy nem! 1974 kezdtem Én is mint segéd ápoló! ..........na de nekem is Kínai volt még Magyarul is.

    VálaszTörlés