2012. november 20., kedd

2012.11. 20. "Ali baba rózsakertje" - a tepsimben :) Ma ezt alkottam


Sütögetös kedvem kerekedett :) és megalkottam eme remeket, ettünk is belöle eleget :))


  • Félre a tréfával, jobbnál jobb ötleteket kapok a Gyomros Katától, a gondom csak azzal van, hogy nem tudom eldönteni, melyiket csináljam meg elöször :)) Mindegyik süti olyan szépen mosolyog az emberre, hívnak, csalogatnak, hogy én, de én, de én legyek az elsö :))

  • Eredetileg a rózsakelyhecskébe ízesített túrót akartam tölteni. Hozzá is fogtam aszerint, ahogy le volt irva. De legközelebb a túróból a habbá felvert tojás fehérjét ki kell hagyni, mert a citromlétöl és a tojássárgájától eléggé folyékony lett a túró állaga.. mi több, folyékonyabb lett mint kellett volna..

  • Elöírás szerint kör alakra kinyújtottam a lapocskát, bevágtam néhány irányból majdnem középig, egy kupac túrót tettem a tészta közepére, ami rögtön önállósította is magát. Mindenhova folyt, csak épp a tészta közepén nem akart arra várni, hogy én szépen felhajtogassam a rózsaszirmokat. A tészta a folyékony túrótól tiszta maccs lett, úgyhogy elegáns mozdulattal a kukába halyintottam... nnnnnnnnnnnna, ez jól kezdödik :))    Hogy mégse menjen kárba sem a tészta, sem a túró, elkezdtem batyukat hajtogatni belöle, ez a forma jobban feküdt a túrónak... mederben tudtam legalább tartani :)

  • De az a fránya rózsaforma csak nem hagyott nyugodtan, na ne hogy már a rőzse vigye anyókát... Újra neki álltam... de most már nem automaikusan a leirtak alapján.. elöször is, nem vágtam be a tésztát teljesen a közepéig, ahogy elö volt irva



  • Utána ippeg hogy csak megijesztettem tojással, hogy a formázásnál ragadjon a tészta, ne csúszkáljanak el egymáson, majd megformáztam a rózsakelyhet. Az utolsó sziromnak jutott a szükítö szerepe, azzal tudtam egy kicsit jobban a kelyhet egyenesben tartani...

  • Miután kész volt ez a kis kehely, jöhetett a töltelék... meggy dzsemet töltöttem bele, mint utóbb kiderült, nem lett volna szabad annyira megtölteni, telepakolni, mert a sütés közben vagy a tészta ment össze, vagy a dzsem térfogata lett nagyobb, de kifolyt belöle.. nem volt vészes, de egy árnyalatnyival kevesebbet kell legközelebb beletenni..

  • Ímhol a végeredmény :)


  • Nnnna, a nasival készen lettünk volna, akkor jöhet a föfogás... Már régen csináltam rakottkrumplit, most azon volt a sor. Egy kedves magyar házaspár gondoskodik nekünk mindíg isteni finom csípös szárazkolbászról.... azzal készítettem a rakottkrumplit.  Egyszer megpróbálkoztam már ezzel a német kolbásszal rakottkrumplit csinálni, és mami csak annyit kérdezett, mi ez a szar??? Pffffffúúúúú de íztelen volt... pföj pföj pföj...nyakon öntöttem egy liternyi bezsamellel, olyan isteni tocsogósra megsült, laza, könnyü volt :))  hmmmmm hmmmmmmmm :)) Guten Appetit :))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése