2013. január 6., vasárnap

Öregekotthonában, nem Praktikerinként + Újévi tisztitókúra 6. nap



                                               Elözö napi tapasztalatok, és a 6. napi menü

Közérzet: Csodás!! Nem kell félni ettöl a kúrától, nem halunk éhen közben :) Pedig voltak kétségeim az 5 naptól, mert reggel hattól jelenésem volt az öregekotthonában, delután 1 óráig..és azért mégiscsak egy kis kávéval, meg egy hideg, dermedt tósztkenyérrel hogy fogok én dolgozni?? De meglepö módon nem éreztem éhséget, minden klappolt. 

Viszont rendesen meglepödtem. De nem azon csodálkoztam, hogy megkaptam a cetlimet, rajta a nevekkel, hiszen nem vagyok már praktikerin, egyedül kell dolgoznom. 6- tól 8-ig négy pacienst kellett reggelikész állapotba hozni. Ebböl három tolókocsis volt, akiket le is kellett mosdatnom. Àtlag fél óra koponyánként... Nnnnnnnnnna, akkor hajrá, kezdjünk bele...


Az elsö meglepetés a Monarchiat megjárt magyarúl is beszélö papókám feleségénél ért. Kétszeresen is :) elöször is, általános riadót rendeltem el :) Furcsa volt az a kis matrac az ágy elött, csak néztem, hogy miért csatlakozik a konnektorba, de nem tudtam mire való :) ott toporzékoltam rajta teljes nyugalommal, jó puha volt, mikor rohant a növérke, hogy a vészhívón táncolok :)) Mikor leteszi a páciens a lábát, azonnal riasztja a növéreket :) Nnnna, legközelebb fogom tudni :)  Még soha nem láttam, és nem is hallottam róla :)  A második meglepi az volt, hogy  nem tudtam a mamókát felkelteni!!! 



Rázogattam, ébresztgettem, az arcát paskoltam, mindent csináltam, csak épp hogy nem kukorékoltam.. de már kapirgáltam kínomban!! Az istennek nem birtam felébreszteni, és 20 perccel már elmúlt 6 !! Néha kinyitotta a szemeit, aztán rajzfilmbe illö módon újra felakadtak a szemei, és visszaájúlt az álomba!! Magasságos egek, mit fogok én vele így kezdeni!! Nagy nehezen lelket vertem belé, de vért izzadtam mire átöltöztettem.. háromszor kellett megmozgatni, egyszer az ágyból a tolókocsiba, aztán a tolókocsiból a wc-re, onnan megint vissza a tolókocsiba.. miközben alig bírt egy lépést is megtenni.. teljesen elhagyta magát! Börig leizzadtam!!! 

Ezt még ugyanigy kétszer megéltem, mert a másik két tolókocsis nénikémnél is voltak nehézségeim, mert nem ismertem öket..nem tudtam, hogy mire képesek egyedül, ha felállnak, hova szeretnek kapaszkodni, melyik oldalról fordulnak, stb... épp hogy kész lettem velük 8-órára, és még egy mamókám hátra volt.. sovány vaddisznó vágtában futás hozzá, de ö már masirozott is kiffelé katonás léptekkel a szobájából, a rolátorát tolva... kész szerencse, ö elboldogult magában, még a szobáját is rendbe tette..

Reggeliosztás... a növérke Catharina rám szólt, hogy az egyik vak ápolthoz vigyem már be a tálcát, de semmit nem kell csinálnom, csak letenni az asztalra, esetleg a kávét kiönteni neki. Mert sem ö, sem Gabriella, a segédápoló nem léphettek be a szobájába. A mamikának pszichés problémái vannak, Gabriellára azt mondta hogy ellopta egy tollát az asztalról, a növérke állitólag sexuálisan zaklatta, ezért kitiltotta öket a szobájából... Atya gatya!! Hát hogy menjek én be oda ezek után!! Nnnnna, mindegy, gyerünk, majd lesz valami.. bekopogtam, benyitottam, beköszöntem, válasz a fürdöböl jött, épp mosakodott.. nem értettem pontosan hogy mit mondott a kávéval kapcsolatban, ezért mivel nem akartam feleslegesen bajt csinálni, bekopogtam hozzá a fürdöbe, és megkérdeztem, hogy jól értettem e amit mondott.. csend... hallgat...csak néz az irányomba.... 
- én még ezt a hangot nem hallottam ! közölte velem... Nem bizony, mondtam én, mert én teljesen új vagyok itt, egy blöde Ungarin, úgyhogy legyen szives türelmes lenni velem, mert nemcsak a szakmát, hanem a nyelvet is most tanulom .... 
- Igen, valóban, magyar vagyok?? Nekem is volt egy nagyon jó ismerösöm Peströl, a Juliska, und so weiter, und so vort...
 
 So wie so....................Összebarátkoztunk :))

A nap közben még többször csengetett, mindig nekem kellett menni, megcsináltam amire kért, gondoskodtam a dolgairól, de nem hagyta hogy én pakoljam el öket, hanem mindent csak az ágyára kellett letennem, mindent ö rakott el egyedül..aztán kijelentette, hogy én vagyok az ász !! :))

Vannak olyan öregek is, akik azt hiszik, hogy a Hotel Hiltonban vannak, és minden apróság miatt a növért riasztják... új lévén, én voltam a "külddkihozdbe" :)) Fütést feljebb tekerni, aztán lejjebb venni, hol a sálam? , fotelt két centivel hátrább tolni, aztán jobbra 3 centit... 

Még a szemem is felakadt :)) ennyi hülye kivánság láttán :))

De a sok tolókocsis beteg mellett egy percre nem volt megállás, mert 10 után mindenkit itatni, aztán pisiltetni kellett, megint tolókocsiból ki, aztán vissza... rendesen elfáradtam...

Mikor volt egy kis szabadidöm, akkor a ruhás-zsákokat osztottam szét, ami feljött a mosodából... Beléptem egy nénikéhez, ahol még eddig nem voltam, mondtam neki, hogy mit akarok, erre visszakerdezett, hogy magyar vagyok?? Csak néztem naaaaagy szemekkel, honnan tudja?? 

Gyönyörü, akcentus nélküli magyar nyelven válaszolt.. német családban Aradon született, magyar háztartási alkalmazottjuk volt, attól magyarúl, másoktól románul tanult meg... rengeteg magyar ismeröse, barátja lett késöbb, es volt ideje gyakorolni :) Milyen kicsi is a világ :)) 

Hazamentem, és citromos reszelt répával, és két föttojással csillapitottam a kezdödö éhségemet... még soha nem ettem citromos répát, de ezek után isten uccse fogok :)) nagyon friss, üdítö, es finom volt :)) elöre örültem, hogy este pedig korlátok nélkül megehetek egy baromfiudvarra való sültcsirkét :)) Frissen sült ropogós grillhusi!! Citrommal locsolva, meg erös paprikával :))  nagyvonaluan megettem böre nélkül egy felet... ez azt jelenti hogy rendesen röpködtek ám lefelé a kutyliknak a husos csontok :)) a másik feléböl is megettem a combot, a többit elspájzoltam :))

6: napi menü 

Reggeli: 1 nagy répa reszelve, citrommal ízesítve 


Ebéd: 1 nagy szelet főtt tonhal citrommal és kiskanálnyi zsírszegény vajjal ízesítve

ekkora tonhalat fogok megenni :))

Vacsora: 1 nagy szelet marhahús (250 gramm), olajjal és citrommal ízesítve



Visszaszámlálás: 

8 :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése