2013. május 16., csütörtök

Megint kivégeztünk egy témát; A hasnyálmirigy anatómiája, és a cukorbetegség

     Behandlungspflegekurs, a Máltai szeretetszolgálatnál


                                                       Újra a könyv fölött görnyedve :))

            


Egyszerűen imádom a Christiane előadásait :) Teszi ezt annyi kedvességgel, figyelmességgel :) 
Be kell halni rajta, de tényleg.. :) a dolog viszont kölcsönös, mert mikor saját felfogásban adom vissza az órán hallottakat, akkor öt kapja el a nevetőgörcs mindig :)) de érthető a dolog amit elmagyarázok, csak annyira Erikásan németes :)

Már említettem korábban, hogy kedves barátosném Csemeli mondotta volt: a németem erősen Fülig Jimmy stílusára hajaz .. ne csodálkozzak rajta ha megmosolyognak, olyan, mintha én Rejtő Jenőt olvasnék :))

Szóval, Christianere visszatérve: kikerekedett szemekkel hallgattam, mikor valóban igazi németességgel elkezdte a mondókáját a hasnyálmirigy anatómiájáról.. de észrevette magát, hogy úgy bámulok rá, mint egy Ufóra, erre stílust váltott :)

A következőképp magyarázott a továbbiakban :) jöjjön a kedvenc példám tőle:) 

Mi is az Inzulin?

- Azonkívül, hogy a hasnyálmirigy Béta celláiban termelődik, magában véve a szervezetben nem csinál semmit.. KULCS FUNKCIÓJA van....
A glükagon szeretne bejutni a sejtekbe, ott toporognak már a sejt kapujánál, de nem tudnak bemenni, mert az ajtó zárva van... ekkor jön az inzulin, és ö biztosítja a nyitott kapukat a glükagonnak :)) 

Hááááááát, ez olyan édes volt, majd behaltam rajta :)  es mindent  ebben a stilusban magyarázott nekünk :)  De nem csak nekem volt hasznos, hanem a többieknek is, mert jobban meg tudtuk jegyezni ezt a kissé bohókás elöadasmódot, mint a hivatalos szöveget, a kitekert körmondatokkal.. 

Viszont a témát még magyarúl meg kell tanulnom, mert csak annyit olvastam el belöle, ami ahhoz kellett, hogy eldöntsem, hogy a neten talalt anyag passzol e rendesen a témához, vagy sem..meg persze ez a felpezsdítö elöadasmód, de ebböl szinte minden a fejemben maradt hallás után :) 

Megirtuk a szokásos házitesztünket is mikor a végére értünk az anyagnak: közepest irtam!!!!  De lehetett volna jobb is, mert a kérdést ugyan értettem, de a válaszokat nem tudtam erdemben leforditani, mert nem volt nálam a szótár.. néha csak egy egy szó után próbáltam következtetni arra, hogy mi lehet a válaszban.. 

Azt mondanom sem kell, hogy ez a teszt nem a Jancsi és Juliska stílusában írodott, direkt Erikának :)) 
De akkor is, tanulás nélkül, csak az órán hallottak után 3-ast írtam :)) Nem is parázok már tovább a vizsgától, habár eddig sem tettem :) 

És az elmélet után jött a gyakorlat, cukorszint mérés, egymást szurkáltuk, de nem volt semmi gáz.. habár egyszer megrettentem, de rendesen... hogy bolond vagyok én, mire vállalkozom itt önként?? 

Már meséltem nektek az egy szem férfi tagunkról aki abba a kategóriába tartozik, mint Toffyfi?? Iciripiciri kiskutya vagyok, de maaaaaaaaaaarha nagy EGO-val :)) 


Nnnnna, hát én megszántam ezt a szerencsétlen ürgét, mert mikor ö vette a kezébe a tüt, hogy na most valaki vérét veszi, a lányok elhárították.. olyan szerencsétlen pasas, utálatos modorral, már mindenkivel összeveszett rajtam kívül, de velem csak azért nem, mert nem értem amit mond :)) 

Szóval hagytam neki had szurkálódjon, de komolyan mondom, mikor kezébe vette a tűt, és elindult felém, akkor világgá akartam volna legszívesebben szaladni :) Mert másokkal ellentétben, mikor közeledtek felém a tűvel, akkor ők magabiztosságot sugároztak, erőt, meg azt olvastam le róluk, hogy semmi gáz, megy ez, nem kell félni, naponta minimum 5000-szer csinálom... 

Ezzel ellentétben ez az ürge: mintha Travolta szambázott volna felém, csábos csípőmozdulatokkal, vesszek meg ha nem azt hittem, a filmből leste le ezt a suhanó járásmódot... a kezét felfelé tartotta és a lelki szemeimmel egy ridikült képzeltem bele, amit még ráadásul lóbál is:)) 

ja, viszont nem úgy nézett ki mint Travolta, a valóság nagyon szörnyű volt :)) 



Ááááááááááá, valaki csípjen meg, fel akarok ébredni!! de Christiane is látta az arcomon az őszinte döbbenetet, mert gyorsan odajött, és mondta, hogy tudom hogy ez önkéntes?? Nem kötelező!


    
Persze hogy tudom, hát én voltam az a marha, aki magától jelentkezett :)) 
Nnnnnnnna, de soha többet :)) 

Úgy ahogy túléltem, de máskor nem leszek kísérleti nyúl :))  

Hajrá Erika, mindent bele, menni fog :)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése