2013. május 25., szombat

A spárgafözés margójára :))


Avagy: nnnnnnnnna, ezt csináljátok utánam :)

Helyzet van már megint a boszorkánykonyhámban:))



Spárgaszezon... lassan már lecsengőben..ideje tehát, hogy az életem első friss spárgáját megfőzzem, és megegyem.. ettem már, étteremben, nem mondhatnám hogy annyira el voltam ragadtatva tőle.. semmi íze nem volt.. ha nem lett volna rajta hollandiszósz, szerintem észre sem vettem volna, hogy eszek valamit..





Tehát, spárgát megvenni, receptet beszerezni, köszömöm Irénke Meklerné, a recepted egyszerűen szuper volt!! 2 liter főzővizbe 2 evőkanál sót tenni, 2 kávéskanál cukrot, pici citromot, ami nálam a fél citromnál kezdödik..20-30 perc alatt kész volt, finom, ízletes, pikáns.. csak szuperlatívusokban tudok beszélni róla..


Először használtam rendeltetésszerűen a spárgatartót, ott csücsültek benne szépen, várva a tálalásra.. két részre osztottam, a kisebbik kupac megy a levesbe, a nagyobbik a krumplipüré mellé, sonkával, föttkarfiollal, hollandiszósszal..a főzőlevet félretettem, csak ne lett volna olyan sóóóós...


Nnna, akkor lássunk a leveshez.. nem dobtam el a haját, úgy hallottam, hogy azt is megfőzik a leveshez..fazékba vele... had főjjön.. csak úgy ízesítés nélkül, van a másik főzővízben elég só, majd abból felengedem.. elvégre 1 kiló spárga főtt meg benne..krémleveseket gyakran főzök, sűrítésnek mindig krumplit használok, tehát, automatikusan, szinte nem is gondolkodva meghámoztam két krumplit, kis darabban bele a spárga hajához..jó idö múlva, elö a kézimixert, bele a levesbe, had szóljon, had paszírozza le a darabokat..

egyszer csak elkezdett halódni a masinám.. már alig megy.. mi a fene van vele?? emelem ki a kisfazékból, jesszusom, egyből rájöttem már miért hivják ezt a nyavalyás gyomot spárgának... majd egy óra hosszat cibáltam lefele a tengelyről, de úgy beszorult a kés fölé a spárgaszál, hogy azt hittem megzöldülök mire kiszabadítottam a kézimixert, és újra tudott dolgozni..

na basszus... húúúú... elő a szűrőt, átszűrni az egészet, a krumplidarabokat kivadászni még belőle, mehet a tiszta lébe, és megint rászabadítottam a kézimixert..de kissé íztelen volt még, felengedtem a sós főzővízzel, kezdett alakulni.. tejszint bele, kis citromlé még, pici cukor, nem is olyan rossz..na, akkor gyorsan teríteni, mamit elzavartam kezet mosni, mégegyszer körbenéztem a konyhában, hogy minden renden van e...


iggggggggggggen, a leves finom, a krumplipüré kész, sonka, hollandiszósz elökészítve, föttkarfiol megvan, a spárga ott csücsül a kerámiatartóban, de mi a fenének van kettéosztva?? Kis kupac, nagykupac??


Ezzel az erövel a cipőfűzőmből is főzhettem volna spárgakrémlevest, mindent tettem bele, csak a spárgát hagytam ki belöle..de megettük.. finom volt :))


nnnnnnnnna, ezt csináljátok utánam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése