2013. május 25., szombat

Egy újabb fejezeten vagyunk túl, az injekció és a beadása

Ledöftem a Gusztit!! De le ám!!


Mielőtt Notruf-ért kiáltotok, Guszti az ambubaba! 

És még életben van!! De menjünk sorjában ;) 



Ebben az etapban a kiírás szerint Ursulával kellett átvennünk mindent, amit a subcutan injekciózásról tudni lehet, tudni kell.. plusz a gyakorlatot is beleértve.. 

El is kezdtük annak módja szerint, előszór a száraz jogi tények, hogy vállalnunk kell a cselekedeteinkért a felelősséget,  blabla, blabla, nem lehet ám csak úgy a vakvilágba döfködni...  

- mert ha fájdalmat okozunk, vagy kék foltokat produkálunk, a beteg fel is jelenthet minket... halványan az eszembe jutott ( bocsánat, nem az eszembe, hanem a fejembe, lám lám, már a nagyképűség beszél belőlem :) 

- szóval a fejembe jutott, hogy legutóbb mikor a siegeni közegészségügyi hivatal berendelt vérvételre, mert az otthonban volt egy hepatitiszes betegünk, és azt az, akinek észre kellett volna vennie, nem vette észre, ennek következtében a papóka fertőzgetett boldog boldogtalant... tehát be kellett mennem vérvételre. 

Van egy szuper jó felszíni vénám, szabad szemmel is jól látható, azonnal kitapintható, üt mint a doxa óra... direkt mondtam, hogy nincs mélyen ...  mikor azonban a tűvel a hölgy már egy centiméter mélyen lentebb járt, és kutakodott, mint ahogy én szoktam reggelente a zoknis fiókban, akkor már bepörögtem, és megkérdeztem tőle, hogy az nem baj neki, hogy nekem fájdalmat okoz ?? 

De csak megvonta a vállát, és közölte, hogy mindjárt készen vagyunk... nnnnnnnnnnnnnna, ziher, hogy mikor ők erről tanultak a suliban, biztos hogy hiányzott..

Szóval,hogy is vagyunk akkor ezzel a rendelkezéssel??  

Ursulával volt még időnk kicsit döfködni is, ki is próbáltuk mindnyájan :)

A következő előadásra nem Ursula jött, hanem a kedvenc homeopátiás altatóm, Frau Hammer.. nemcsak a neve után, (kalapács) hanem azért, mert.... tudjátok mit, akit érdekel, olvasson vissza, aki olvasta már az úgyis tudja...:)) itt megtalálható..


Szóval, mikor megláttam, én már tudtam, mire kell számítanom :) Ismerősek voltak már az oktatási módszerei..


Tehát meg sem lepődtem, mikor a táblán megláttam a következőket: 

Injektion, Komplikation, definieren Sie bitte :) egyem meg, de ismerős formula :))



Andrea kiosztott mindenkinek egy olyan 10 centiméter átmerőjű sárga kerek lapocskát, meg egy vastag fekete filctollat. 

Özlemnek az álla is leesett, mikor meglátta, hogy mire is kell definiálni :) Özlemröl tudni kell, hogy naaaaaaaagyon nagy betűkkel ír, és néha 3 mondattal teleír egy A4-es lapot.. csak nézte nagy kikerekedett szemekkel ezt a foltnyi lapocskát, hogy mit is fog kezdeni vele :)) de én már majd megszakadtam a belső nevetéstől, alig bírtam magam visszatartani, pláne mikor megláttam, hogy elővesz a táskájából egy halom A4-es papírt, és elkezd definiálni, a maga nagy betűivel..

Én kurtán végiggondoltam mit is akarok ráírni.. de hibát követtem el, mert az én olvasatomban az injekciónak két jelentése is van.. az első, hogy szurit kapok, tehát a folyamat, amire én rögtön gondoltam is... a másik, az pedig maga az aparát, tokkal vonóval, fecskendőstül... és mint kiderült, Andrea erre volt kíváncsi.. na de mindegy, én a folyamatot írtam le: hogy a gyorsabb hatás érdekében folyékony gyógyszert juttatunk a vérkeringésbe, vagy az izomba, vagy a bőr alá.. de elfelejtettem odatenni, hogy mindezt egy fecskendővel, és egy hegyes tűvel...

Ekkortájt Özlem szabadon Tolsztoj után már megalkotta a maga Háború és békéjének az első fejezetét...és még tovább definiált :))


Na, akkor jöjjön a komplikáció: Egy váratlan hirtelen dolog, amikor egy folyamatban gyógyulás helyett csak még több probléma keletkezik..stimmt.. nnnnna, akkor ültessük át német nyelvbe, és véssük fel a fecnicskére.. kész van :)) 

Özlem ekkor írta tele már a harmadik lapot :)) és még folytatta..:)) Andrea is csak somolygott, de nem szólt közbe, megvárta amíg Özlem kidefiniálja magát rendesen, aztán kiragasztatta velünk a lapokat a mágnestáblára..

És elmondta, hogy mit is várt tőlünk.. nem kisregényt, hanem definíciót.. ami max. 2 mondatból áll.. felolvasta a hivatalos változatot, az injekciónál tévedtem, de a másiknál nem!! Szegény Özlem meg 4 oldalt írt a folyamatról példákkal megtűzdelve :)) 

De sokat tanultunk Andreától, és vele is döfködtünk befejezésképpen párat. De rendesen, ahogy a nagykönyvben meg volt írva.. kesztyűt fel, munkalapot, tárcát fertőtleníteni, kesztyűt a szemétbe, kéz-desinfizio, elkészíteni a szurihoz a hozzávalókat a tárcára, mindent amit kell, itt most kész-injekciót használtunk, betegnél a bőr fertőtlenítése, letörlés, újra befújni.. míg hat addig újra kéz-desinfizio, kesztyűt fel, és ledöfni a beteget...utókezelés, pár jó szó, aztán agyő... 






De meglettünk ám vigasztalva, hogy úgy készüljünk, a következő órán az eddig tanultakból tesztet írunk.. úgy ahogy a vizsgán lesz..na, szép, de én nem ijedtem már meg, ismerős volt a szitu :)) http://mamilollo.blogspot.de/2012/11/vizsga.html

Eljött hát a nagy nap, harcra fel, a szótárt bevetésre készen tartani, nem otthon felejteni, aztán adjad neki, csak semmi pánik:)

1 óra hosszat kaptunk a tesztre, a 16 pontból 12 kaptam, 4-est írtam, jobbat mint Özlem, a perfekt német kis csaj, aki már évek óta öregek otthonában dolgozik,  és jobbat mint ez az okostojás manusz... 

És mivel még volt időnk, hát a döfködést gyakoroltuk...de most nem kész-injekcióval, hanem üvegampullából kellett felszívni a nedűt.. 


Ment mindenkinek, kivéve az okostojást...tokkal vonóval, mi lányok, kb. 6-7 perc alatt letudtuk fejenként, de úgy, hogy Gusztávval még szórakoztunk.. 

Meg kellett kérdezni hogy hogy aludt, stb.. érdekes módon Gusztávnak mindig Özlem hangja volt, kivéve mikor Özlem szúrta meg Gusztit, akkor Chaterina cincogott Gusztáv hangon.. 

Lehet azért, mert Özlem kicsit bosszús volt a 3-asa miatt, meg azért, hogy a bolond magyar 4-es irt, ezért Guszti velem kicsit szemtelen volt.. mikor mondtam neki, hogy egy kis szurit akarok neki beadni, akkor hevesen tiltakozott, hogy nem, szó sem lehet róla, mert fájni fog... 


- tudoooooom, ilyenkor azonnali dokumentáció, de nem akartam firkálni, ezért még egy próbát tettem.. mondtam neki, hogy hát Gusztáv, nézzen már rám, én egy földre szállt angyal vagyok, éppen csak szárnyam nincs, hát hogyan okozhatnék én fájdalmat.. 

én egy földre szállt angyal vagyok, csak sokat mozgok ördögi körökben :) 

- mindezt a megszokott Fülig Jimmys stílusomban.. Özlem majd lefordult a székről nevettében, és mivel nem tudott tovább tiltakozni, csak intett hogy csináljam, hát ledöftem Gusztit :)) 

Útóljára jött az okostojás.. szegénykének nem akart az ampulla fejéből a nedű lecsorogni .. kocogtatta, kocogtatta, már percek óta, de nem ment le az istennek sem..

és csak kocogtatta tovább.. mondtuk neki, hogy fogja meg az ampulla fejét, ahogy mi is csináltuk, és  fentről lefelé nagyobb erővel egyszer rázza le.. mint ha béresostor lett volna a kezében, a csikós nem rittyent akkorát az ostorral, ahogy az okostojás rittyentett egyet az ampullával.. a kezét egészen felemelte a feje felé, és a padlóig nagy lendülettel le.. azt hittem a fejével lekoccantja a padlót:)) Hát, nem semmi egy figura :) 

Guszti is bekeményített nála, még szemtelenebb volt vele, mint velem :)) de a rémületet az arcán, mikor Guszti beszólt neki, és nem tudta tovább csinálni amit akart.. húúúú, azt látni kellett volna..rendesen bepánikolt.. előre látom a lelki szemeimmel, hogy mit fog csinálni a vizsgán.. 


De letudtam, ez a lényeg.. és fele annyira sem vagyok elfáradva, mint tavaly voltam :)) 


Hajrá Erika, fog ez menni.. :))







                                          


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése