2013. május 13., hétfő

Egy születésnap margójára, avagy: csak ezt éljem túl :))

2013 Május12-én, Lollo, az ápoltam, a pót-anyukám, és a pót-nagymamám, a 85. szülinapját ünnepelte :))





Május 10

A zserbó már bevetésre készen a hűtőben csücsül, csak csokival kell még nyakon önteni, és mehet :)) A végeredmény: nnnnnnnnnnagyon finire sikeredett :)) Nem édes baracklekvárral töltöttem meg, hanem savanykás meggylekvárt használtam, és így bátrabban cukrozhattam a diót :)) 


Május 11
  • Az aznapi menetrend: megsütni a túrótortát, a franciakrémes-tortát, ha nem is egészen, de félig, mert a tejszínt vasárnap reggel akartam frissen rátenni, és beborítani a vajastésztával. 
  • Ebédre kelkápi főzit rittyenteni, fasírttal, 
  • leszedni a nappaliban a függönyt, mivel már 40 éves elmúlt, lassan atomjaira hullik, mar alig merem kimosni, mert utána heteken keresztül pereg ki belőle valami fehér szösz, az lehetett anno a minta benne..
  • ablakot pucolni, 
  • felporszívózni, 
  • és letörölgetni..
  • a szülinapi meglepetés-függönyt még rendesen beráncolni, mert csak félig lettem vele kész, 
  • kimosni, 
  • a régi függönyről leszedni a görgőket, mert újat elfelejtettem venni,
  • rápakolni az új függönyre, 
  • függönyt felakasztani :)

Kezdjük... bár előre borítékolható, hogy nem is Erika lennék, ha nálam menne minden zökkenőmentesen :))




Lekaptam a régi függönyt az ablakról.. mami csak sápítozik, hogy mi a fenének, miért most csinálom, ráér az a szülinap után is.. igazán nem olyan fontos épp ma ablakot pucolni .. hjjja, könnyen beszél az, aki nem néma, még nem tudja mi fog következni... :) Függöny a padlón hever, futás tovább.. 

Piskóta 2 tojásból a tejszínes pudingkrém alá.. sitty sutty, már bent is csücsül a sütőben..

Míg csücsülészik, addig összedobtam a túrótorta krémjét....

A  piskótát kikaptam a sütőből, kiborítottam a deszkára, sütőpapírt lehúztam egy mozdulattal róla, minek következtében egy maaaaaaarha nagy lyukkal néztem szembe a közepén... mi vaaaaaaaaaaan?? 

Hogy az a kaporszakállú mennybeballagós rézfánfütyülőjét neki!! Pont ma kell a piskótának azért sem sikerülök-öt játszania velem!!  A fenébe!! No, nem baj, összedobunk egy másikat, semeddig sem tart.. a tortaformát kimostam, újra bevetésre készen állt..

De előbb befejeztem a túrótortát, nem kapok mindenbe egyszerre bele, mert annak katyvasz lesz a vége, arra meg most nincs időm...a tésztával kibéleltem a formát, bele a krémet, betakargattam a tetejét a maradék tésztával, hogy meg ne fázzon, aztán mehet az izzasztóba :))

11 óra, a régi függöny még mindig a padlón csücsül...

De ebédet is főzni kell, gyorsan a fazékba a belevalókkal.. Kínakel lelte gyors halálát a deszkámon, minden vackot hozzáadni még, had főjön.. közben a fasírtnak való zsömle is szépen megpuhult a vízben, gyorsan masszát belőle, had süljön :)) 

12 óra, a túrótorta kijött a sütőből, gyorsan megteríteni, kajálunk, a defektes piskótából kiszaggattam két karikát, megkentem lekvárral, kávé hozzá maminak, mondtam neki, estig egy szót se!! 

1 óra, a régi függöny még mindig a padlón csücsül...

Nnnnnnnna, akkor dobjuk csak össze még egyszer azt a fránya piskótát!! Hoppá, a formában a túrótorta csücsül, ott ül az bizony másnapig, mert a formában kell kihűlnie.. basszus... másik kör alakú formám meg nincs... Tündi.. nem, neki sincs...futás a boltba venni egyet.. bolond vagyok én, itt rohangászok, ahelyett, hogy gondolkodnék, kinek van most ideje még boltba menni, mikor a függöny is a padlón csücsül még...

Megvan!! Elő egy rendes tepsit, amibe belefér a tortaforma, legfeljebb lesz maradék piskótám, jó lesz somlóinak.. probléma egy szál sem tovább, gyorsan a sütőbe vele.. 

Amíg sült, megcsináltam a pudingkrémet, ügyelve rá, hogy valóban krém legyen belőle, ne tojáslikőr alapanyag :)) 

A piskótát méretre szabtam, épphogy csak a szélét be nem szegtem pelenkaöltéssel, úgyis eltakarja a jótékony tejszínhab, rákentem a sárga krémet, hűtőbe vele!! 

Lassan 2 óra, és a régi függöny még mindig a padlón csücsül... de a sütikkel már nincs több gondom :))

2 óra, és megjött a felmentő sereg, beállított Tündi:))




- épp végzett a a fodrásznál, nosza, a porszívót a kezébe!!! És innentől ment a dolog, mint a karikacsapás...

2 óra elmúlt, és a függöny lent van már a mosókonyhában, én pucolom az ablakot, törölgetek, Tündi meglovagolta a porszívót, megy eeeeeeeeez, csak semmi pánik :))

5 óra, és kész vagyunk mindennel, igaz, az új függöny még ráncolásra meg mosásra vár odalent,  de el tudok szaladni a Douglasba, mert a másnapi harci-festék felmázolásához nincs elég alapanyagom... a szempillaspirálom már olyan öreg mint az országút, ennek következtében nem mázol többet.. beszáradt... rúzsom sincs... basszus.. ezért a két vacakért hagytam a Douglasban több mint 50 eurót.. hát normális vagyok én?? kötve hiszem :))

Fél 7, mamit megvacsiztattam, száműztem a tv szobába, mars a mosókonyhába, a régi fittyhangról levarázsolni a műanyag csipeszeket.. mivel a csipeszek is erősen már középkorúak, ennek következtében úgy törtnek, mint a csuda, a megmentett maradék épp elég  volt kipótolni a hiányzó darabokat még... ja, az egyik fiókban találtam maradék műanyag görgőket.. még tiszta szerencse, különben csipesz helyett nekem kellett volna tartanom  a függönyt :)) és akkor kárba ment volna a Douglasban kidobott 50 euró, mert függönytartáshoz nem kell harci dísz... :))

8 óra, a meglepi függöny már a mosógépben....

10 óra, a mami most megy aludni, csendben fellopakodtam, mert olyan éles füle van, hogy csak nnna...  a fittyhangot felaggattam.... és mehettem meghalni... jártányi erőm nem maradt :))




2013 Május 12, a nagy nap, Lollo 85 éves!! 



6 óra, már a konyhában vagyok, sütöm a franciakrémes tetejére a fedlapot, próbálok csendben  mozogni, hogy ne keltsem fel Lollit, erre az irodából kiabál nekem, hogy csak nyugodtan, már rég nem alszik, olvas... basszus...de hál istennek szelektív a látása, a vodkán a pezsgőn és a süteményen kívül más nem tűnik neki fel rögtön... nem vette észre, hogy új fittyhang lengedezik az ablakon :)) 





Nnnnna, akkor had szóljon, felvertem a habot, befejeztem a süteményt :))




Míg reggelizett, orgonát szedtem neki, aztán felköszöntöttem amugy istenesen, de hiába szúrta ki a szemét a függöny, csak nem akarta észrevenni... oda kellett mennem hozza, felemelni, hogy nézd már, ez nem a régi hosszú padlóig érö fittyhangod, ez már úúúúúúúúúúj...nnna, nagy nehezen leesett neki :)) 



Reggeli után el kellett mennem Umlinghausenbe, mert egy régi kedves ismeröse, aki nem tudott eljönni a szülinapra, Reibekuchent sütött neki, azt kellett elhoznom még...

10 re harci-díszbe vágtuk magunkat, irány az étterem, mert még az asztalokra fel kellett tenni a névkártyákat is és a vendégek 11-töl gyülekeztek már...


Karl, mami, és én 














Isten éltessen Loloschin, eröt, egészséget neked, maradjon meg a jó humorod, maradjunk még sokáig együtt :)) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése