2013. december 26., csütörtök

A jó pap is holtig tanul, én is megtanultam a vénségemre, hogyan kell a töltöttkáposztát enni :)

Még midig Karácsony, Karácsony másnapja van :) 

Gyönyörű szép estét kívánok mindenkinek :) 



Ha Karácsony, akkor jön a mami fia, és együtt tölti az ünnepeket Lollival. Szentestén érkezik, általában késő délután, és Karácsony másnapján, délelőtt szokott mindig visszamenni. Most szakított ezzel a hagyománnyal, és betoppant már szentestén, 12 órakor.. nem készültem semmi extra kajával, úgy gondoltam, hogy Lollinak összedobok egy tasakos levest, aztán húzza ki vele estig..amúgy is reggeltől talpon voltam, megsütöttem az egyben sült kolbásszal töltött karajt, megtöltöttem a töltött káposztát, hogy már csak oda kelljen tenni főni a második napon. Meg felnyaltam a követ meg a parkettát mindenhol, mert előtte való nap is zuhogott az eső. és a kutylik sok koszt behordtak a tappancsaikkal.. Szóval éppen hogy befejeztem mindent..


Szentestére a töltött karajhoz rakletteztünk, és megcsináltam a muffin sütőben a tojáskosárkákat..



előételnek lazackrémmel töltött paradicsomot tettem az asztalra..





Jól el voltunk vele, olcsó játék hülye gyerekeknek, de elment az este.. a vacsora után begyújtottunk a kandallóba, egypárszor be is riasztott a füstjelző, rohangáltunk rendesen, mire kikergettük a füstöt :)




Az első napon kínai kaja: én imádom...





És akkor lássuk, mit is fogunk enni Karácsony másnapján.. Töltöttkápit :) 



Direkt nem a megszokott henteshez mentem száraz húst venni, hanem az orosz boltba, ott kicsit zsírosabbak a dolgok, nem az izomra gyúró cocákból csinálják a darált húst..mellé még egy szép darab császárszalonnát is kanyarintattam, azt sem a soványabbik fajtából..ha már lúd, akkor legyen kövér :)

Amúgy is csak egyedül fogjuk enni, mert a mami antizsírmániás fia úgyis elhúzza a csíkot már délelőtt haza.. megágyaztam a töltött kápik alá savanyú káposztával, de rendesen savanyú káposztával, mert hogy se a levéből nem nyomtam ki, se át nem mostam a kápit...

Olyan savanyú volt, hogy attól még a kecske is elmekegte volna magát.. lassan főztem, isteni illatok terjengtek a lakásban.. vesztemre.. mert az ilyen isteni illatokat nem lehet csak úgy egyszerűen kihagyni, meg kell kóstolni, hogy mi a fenét is csinálok..

A mami már sokszor evett, szereti, de a fiának még nem csináltam.. na bakker, akkor most vagyok bajban, mert rendesen zsíros volt ám, hirtelen nem is tudtam, mit csináljak..

Hoppááááááááá.... elő egy kis edényt, leszedtem a tetejéről a zsírt, a gyönyörű piros színe eltűnt, olyan kis sápatag lett, meg ráborítottam két nagy adag tejfelt, a szalonnát is eltüntettem a szekrénybe..nnnnnna, asszem sikeresen zsírtalanítottam..

Kiszedtem egy porcelánba egy jó adagot, de azt is úgy, hogy minden egyes tölteléket szinte lemostam a sápadt tejfeles zafttal, hogy még egy csepp zsír se maradjon rajta.. szedtem a zaftból is hozzá, de arról is lefújtam az utolsó csepp zsírcsöppet is..

Maminak nagyon ízlett, kért hozzá egy tósztot is..meg bepakolt a császárszalonnából is rendesen... nnnna de, most ugrik a majom a vízbe, kicsit megkésve, de csatlakozott a kalóriaszámolós fia is.. beleharapott, semmi fintorgás... húúúúúúúúúú, megúsztam....

egy szót sem szólt azon kívül, hogy na mi a szart főztél már megint.. akkor úgy látszik sikeres volt a zsírtalanítás..

Már egy tölteléket benyomott, mikor felállt, és kiment a fekete kenyérért... legyen...ha neki azzal esik jól... megint evett egy kicsit, de rendesen élvezte ám az ízét, isteni savanykás volt, mikor megint felállt, és behozta a vajat...

heeeeeeeeeeee?? az minek???

még a szemem is kikerekedett, hogy mi a fene... annyira jól sikerült a zsírtalanítás, hogy meg kell kenegetni a tölteléket, hogy jobban csússzon??

De végül nem a töltött kápira tette, hanem a kenyeret kente meg...



Vajas kenyér töltött kápival.. nnna, ezek is tudnak ám valamit.. de bevágott belőle vagy 7-8 darabot.. vajas kenyérrel.. anyám, borogass... ja, meg csomagolnom is kellett neki hazára.. nehogy ránk romoljon :)

Alig vártam hogy elmenjen, és visszaöntöttem rá a drága jó piros zsírt... lett is színe egyből :))



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése