2013. december 4., szerda

Mi is megnyitottuk az Adventi vásárt :) készülődünk, de rendesen :)




Angyal, vidd meg a hírt az égből,
Mindig új élet lesz a vérből.
Találkoztak ők már néhányszor
- A gyermek, a szamár, s a pásztor -
Az alomban, a jászol mellett,
Ha az Élet elevent ellett,
A Csodát most is ők vigyázzák,
Leheletükkel állnak strázsát,
Mert Csillag ég, hasad a hajnal,
Mondd meg nekik, - mennyből az angyal
Márai Sándor

Mindenkinek csodaszép adventi készülődést, karácsonyvárást kívánok !! 

Belecsaptunk mi is a lecsóba, már nem lepődöm meg rajta, mint legelőször, de Advent első vasárnapján már bent van a karácsonyfa felöltöztetve a szobában. 




- Minden lehetséges helyre kibiggyesztettem valamilyen díszt..
- Minden lehetséges helyről egy "angyalbögyörő" csüng, -persze hogy angyalkástól - :)) 
- Az összes gyertyatartó rogyásig tömve gyertyával, (van biztosításunk) 
- Tényleg csak a bugyijaimat nem aggattam ki karácsonyi dísz gyanánt :) 

-

De el kell fogadnom, maminak így tetszik, pláne este, mikor a sok sok kis lámpa fénye beborítja a lakást, mit ne mondjak, valóban szép... automatára vannak  állítva, pl az irodában bekapcsol neki hajnali pitymallatkor, és reggel 9-ig csillog villog :) 

Sokszor megesik, hogy nem tud aludni, felkel reggel 5 után, beül olvasni, meg legújabban diszkózik, megtanítottam neki kezelni a Cd lejátszót, és muzsikál a lelkem reggelente :) szóval beül a sarokjába, és magától felkapcsol neki a girland, ő meg ettől úgy elvarázsolódik, hogy sírva fakad a gyönyörtől :)) 


Az ablakok is fényfüggönnyel beborítva, valóban meseszép esténként :) 





Advent első vasárnapján kimentünk a városba, mint a többiek, zsömlében akartunk kolbászt enni, szalmakrumplit majszolni papírtányérról, tócsnyit tömni magunka, mert az a finom, amit ott csinálnak, nem az itthoni :) 

Mielőtt nekivágtunk volna, egy óra hosszás készülődés előzte meg.. elővenni a túlélő táskámat, megtömni pelenkával maminak, a másik fakkba több garnitúra kés villa olló került, a harmadikba kisműanyag edény, nagyműanyag edény, kistányér, minimum kettő, szalvéták, meg egy vagon papírtörlő.. asszem nem felejtettem el semmit.. Tolókocsi behajintva a csomagtérbe a túlélőtatyóval, Loli megfelelően kibélelve, hogy ne fázzon, takarót a lábára, és a kocsi előállt, indulásra készen.. 



a City Galeriben parkoltunk, az áruház ajtajában kezdődik az adventi vásár, igaz, még most nem voltak olyan sokan.. A City meseszép fényruhába öltözött..



Lehet még korán volt, és sem a Galeriben, sem  kint nem volt olyan sok ember, de nekünk így felelt meg, mert akadály nélkül tudtam tolni a tolókocsiban..



Kizárt, hogy Mami így egye :) A protkója benne maradna a kolbászban :) Nem engedné el, mert hát mégiscsak húúúúús, mindegy hogy mami a fogán kívül van :)) 


Ezért hát:  tatyót elővenni, a csattokat alul kikapcsolni, felcsapni a fedelét hátra, zippzárt széthúzni, előhalászni a küblit,- mert nem zsömlével kérte, hanem Pomessal..- zippzárt visszahúzni, fedelét lehajtani, csattot bekapcsolni, tatyót visszatenni...

Meg is szólított az egyik eladó rögtön, hogy mit akarok azzal a nagyvájlinggal..:) 

- Kolbász darabokra vágva rendel, egy adag sültkrumpival :) Jól meglocsolták neki ketchuppal is, had fájjon a fejem, hogy hogy a csipkedíszes francokba rakom vissza a trutymós műanyagot a tatyóba.. volt ugyan papírtörlőm, de nem annyi :) mert hol van még a piac vége.. nnna, a mami nekiáll kolbászolni, szerencsére csak egy villát óhajtott, a krumplit gyakran kézzel tömte magába.. én meg tócsnyit vettem magamnak, szinte úsztak az olajfürdőben.. abban az olajban, aminek ha otthon megérzi a szagát mami, világgá szaladna.. de ahogy meglátta hogy eszem, neki is azonnal, de máris kell.. rámutattam a kolbászra, azt edd meg, a krumpli maradhat.. mire végzett a kolbásszal, meghoztam neki a 3 darab olajtól csöpögő tócsnyit, papírtányéron..tehát akkor most mi jön??

Stimmt, tatyót elővenni, a csattokat alul kikapcsolni, felcsapni a fedelét hátra, zippzárt széthúzni, kistányért kibányászni, zippzárt visszahúzni, fedelét lehajtani, csattot bekapcsolni,  rátenni a tócsnyit a tányérra, a villa maradhat...


még az állán is folyt lefele az olaj, de nem zavarta.. beverte.. 

lassan én is elrágogattam a kübliből a maradék szalmakrumplit..szó ami szó, a küblit tisztára nyaltam, kistányért megtisztogattam, mehetnek vissza a tatyóba..Hogy hogyan?? 

Sztem már tudjátok :) tatyót elővenni, a csattokat alul kikapcsolni, felcsapni a fedelét hátra, zippzárt széthúzni, benyomni mindent a helyére, zippzárt visszahúzni, fedelét lehajtani, csattot bekapcsolni

- mars, egy házzal arrébb.. 

Schmalzkuchen... mi a fene lehet az?? 









Ránézésre csörögének gondoltam, mikor beleharaptam nagyot csalódtam.. vastag tésztája volt, és íze csak a rászórt porcucitól volt..brrrrrrr... soha többet.. Mami is bevert belőle egy darabot.. pedig mindent, aminek a nevében zsír van, ki nem állhat..

Gyerünk inni.. ezt a förmedvényt le kellett öblíteni :) 





Eeeeez viszont jó volt :) igaz csak néztek rám, mikor cukrot kértem még extra hozzá.. meg még extra, meg még extra hozzá.. aztán mondták, hogy inkább a cukortartóba kellett volna kérnem azt a kevéske bort :) 



Megint egy házzal arrébb.. de jó hogy volt nálam egy kiskübli is, tetővel, mert aranyos kis gombafejeket látott Mami szószban, és hogy milyen jó lenne az vacsorára.. 
- nnna, akkor, tudjátok: tatyó elő, a csattokat alul kikapcsolni, felcsapni a fedelét hátra, zippzárt széthúzni, kisküblit előszedni, zippzárt visszahúzni, fedelét lehajtani, csattot bekapcsolni..
- kivárni a soromat, kisküblit megpakolni gombával, vissza a tatyóba,tudjátok hogyan... :)) és imádkoztam, hogy ne boruljon ki.. 


Mentünk egy jó nagy kört, és visszamenetben úgy döntöttem én is eszek egy kolbászos zsömlét.. mint a rendes emberek, beleharapva.. kézből.. had tocsogjon a mustárban.. 
Erre mami.. ő is akar még egyet..nnna, kolbit letenni, tatyót elővenni, tudjátok hogy :) tányért neki, jöhet a kolbásza zsömlével.. szóval mire mindennel végeztem, a meredt kutyafasza különb volt az én kolbászos zsömlémnél :)  egal... legyen neki karácsony.. egyszer visszamegyek nélküle, és eszek rögtön hármat :) 



Indultunk vissza az autóhoz, mert bizony már a harmadik órája voltunk kint a hidegben, ő meg csak ült a tolókocsiban, nem is mozgott..még odafagy a feneke nekem :) aztán huhúkolhatom, hogy felolvadjon:) 


                                                                              Loli kukucskál az ablakon befelé :)

de a Cityben azért bevert még 4  gombóc mogyoró fagyit.. 


Minden nehézség nélkül hazaértünk, de este 6-kor már kiabált hogy vacsoraidő, és a gomba sem borult ki a pelenka közé.. boldogság van!!!!! 

Én meg megittam 2 nagy pohár Glühweint estére.. igaz, a szemem kicsit keresztbeállt tőle, de hát, első advent vasárnap nekem is lehet :)) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése