2013. július 15., hétfő

Nnnnna, sikeresen átrágtuk magunkat minden témán :)




De hogy milyen meglepetéseket okozott nekem ez a kurzus!! Olyat láttam, amiröl eddig még nem is hallottam...magától értetödöen félre is értettem mindent, és olyan orbitális marhaságokat vontam le következtetésképpen, hogy még én is elnevettem magam, amikor kiderült, hogy a valós tények ezzel szemben milyen egyszerüek :)) 




                       Versorgung eines Suprapubischen Dauerkatheters SPK

Katéter... aha.. ez nem lesz olyan nehéz.. katétert már láttam, fog ez menni.. csak hogy, én menet közben elvesztettem a fonalat :)) 

A kedvenc Homeopatisch Schlafmittel oktatómmal, Andreával szemben mindig veszítek.. bár már ismerősek a módszerei, de a monoton előadásmódjával szemben tehetetlen vagyok, nincs mit tennem, az egyetlen normális emberi reakcióval válaszolok a stílusára, bealszom :)) 

Bár megpróbálom titkolni a tényt, miszerint kiütéssel győzött felettem,  a tenyerem élére hajtom a fejem, mintha a nagy okosságtól olyan nehéz lenne, hogy már nem is bírom egyszerűen tartani :) 
- közben picit masszírozom a homlokom, mintha fájna a fejem :) 
- a szemem pedig jótékonyan becsukom :)) 
- Na,de: addig meddig sompolyogtam, hogy ráfaragtam.. tényleg lemaradtam valamiről, amiről nem kellett volna, és a végén nem tudtam hogy hol tartunk, és mi mihez tartozik.. 

Elkezdtük a vese anatómiáját, aztán jött nálam az áramszünet, és mikor feleszméltem, nem tudtam hol vagyok, és mi a fenét látok, és hogy minek az az izé oda... 



Közben folyamatosan a katéterről volt a szó, a régi, a húgycsövön keresztül felvezethető katéterről, aztán visszatértek erre az izére.. SPK-ra, meg valami maradék vizeletről beszélt Andrea, és ezzel feladták nekem a leckét.. de nagyon okosan nézhettem ki a fejemből, mert rám kérdeztek többször is a lányok, hogy értem egyáltalán miről is van szó?? 



Hát persze.. ha most nem is, de otthon fogom érteni, mert rákérdezek, utánaolvasok.. 

- de abban a pillanatban, ott, elkezdtem elméleteket gyártani.. mivel nekem a katétert a régi típusú katéter jelenti, arra a következtetésre jutottam, hogy a páciensnek van ez a régifajta katétere, és mint a műtétek után, hogy beültetnek egy kis csövet, amin keresztül távozik a genny és a váladék.. 
- hát akkor ez a hasi micsoda is olyan funkciót tölthet be, és a maradék vizelettel lehet kapcsolatban valami úton módon..

- nnnnna, erre varrjatok gombot.. jól kitaláltam, igaz?? Aztán hazaérve várt az infó, hogy ez az izé is katéter, bár drágább mint a másik, de jóval esztétikusabb, kényelmesebb, nem sérti az intim szférát, bár a húgom sem látott még ilyet a magyar kórházban.. de itt kint használják gyakran.. 
- nnnna, ennyit a maradék vizelet teóriámról.. de hogy hova tettem a maradék eszem, annak jobb ha utána járok :)) 

Aztán jött a PEG szonda.. Ursulaval.. karöltve.. ennél már nem voltam olyan bamba, láttam az otthonban ilyet, bár nem kezeltem le, de láttam hogy csinálják..  A szondához társult a bélrendszer felépítése, működése.. 



Itt sterilen kellett dolgozni, a lapocska alatt is steril gézzel lefedni, steril csipesszel szerencsétlenkedtünk, mert ezekkel az egyszer-használatos műanyag csipeszekkel mindent lehetett  csinálni, csak fogni nem.. Össze vissza gyakoroltunk szegény szerencsétlen ambubabán, de elég jól bírta a kiképzést, nem esett darabokra :) 

Aztán megint elmélet, belemélyedtünk a széklet színébe, szagába, állagába..

Viszont én majdnem atomjaimra hullottam, mikor fél szendergésemből egy hajókürt riasztott fel.. kedves kétbalkezes Travoltánk kikapta a zsebéből a bunkófonját, és ringó csípejü laza tekergések közepette ki akart vonulni a teremből, de már menet közben felvette a telefont, és harsányan beleüvöltött..

- mondanom sem kell, hogy egyből kiverte a szememből az álmot..

Ursula azonban az útját állta,és megkérte, hogy tegye le, és fáradjon vissza a helyére.. amit erre fel kapott Ursula, arra szerintem ö sem volt felkészülve.. - 
- de hogy mit gondol ö egyáltalán.. ha tudná hogy a táncparkett ördögének milyen fontos halaszthatatlan magánéleti tennivalói vannak, azt el sem tudja képzelni..mindezt nagyon sok sok decibellel megspékelve.. 

Ursula kitessékelte a teremből ezt az isten barmát, és kint folytatódott a csevej.. hogy milyen sikerrel?? Mikor bejött Ursula, csak lémondóan legyintett a kezével ..

Na, de, a következő alkalommal, mikor is Sandra volt velünk, folytatódott ez a bohózat..épp elkezdtük az órát, mikor az ajtóban megjelent az intézmény pöttömnyi igazgatónője, a fekete derékben jól megkötött te kwan do-s ruhájában, szigorúan Travoltára szegezte a szemeit, intett neki a kezével, és meginvitálta egy kis csevejre a szobájába.. 


Travoltánk se köpni se nyelni nem tudott.. a süllyedö Titanicon nem voltak olyan kétségbe esve az emberek, mint ahogy ö kétségbe esett.. meg is érdemelte a kis seggdugacs.. egy percig sem tudtam sajnálni.. 

Nem vártunk ám rá, folytattuk az órát, a folyadékháztartásról tanultunk, hogy miben mennyi folyadék van, hogy hogyan kell egy rendes dokumentációt összeállítani.. 

Aztán visszatért Travolta, de már egy fejjel alacsonyabb volt :)) és bocsánatot kért mindenkitől.. 

A pöttömnyi igazgatónk pedig a terem közepére penderült, és kijelentette, hogy mindegy milyen kevés idő van már hátra a kurzusból, repülni a csoportból soha nincs késő.. 

És mars ki.. csak ugy porzott utána a terem :)) Megérdemelte a kis hülye.. nem ártott volna korábban igy helyre tenni..

Aztán később tanultunk még a hideg és a meleg terápiákról, kenőcsökről, a szervezetre gyakorolt hatásaikról, a légzéstechnikákról, az inhalációról, kapcsolódva a tüdő anatómiájához, valamint a nagy kedvencemről, a szem anatómiájáról.. amit úgy döntöttem, hogy nem fogok megtanulni, inkább imádkozom, hogy ne ezt a tételt húzzam ki a szóbelin.. 


Közben  megszülettem, mivel tavaly, az 50.-nél megfogadtam, hogy innentől visszafele fogok számolni, ezert magától értetődően most a 49-et töltöttem be.. 



Most pedig gőzerővel tanulok péntekig, már minden tételem ki van dolgozva, csak elmondani kellene valahogy, de ahhoz még sokat kell gyakorolnom..de egész nap szinte  azt csinálom.. most takarékosan főzök, csak keveset, és gyorsat, hogy minél több időm maradjon tanulni :) 

Pénteken du 3-kor igenis mindenki szorítson értem, akkor ugrik a majom a vízbe.. Vizsga.. 

Másnap hajnalban pedig utazok mamival egy hétre Grömitzbe, ott meg jól berúgunk.. 

- hogy örömünkben, vagy bánatunkban, az még elválik, de az ivásra lesz okunk az biztos :)) 

Hajrá Erika, fog ez menni :)) Nem vagy te olyan blöde Ungarin :)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése