2018. augusztus 5., vasárnap

Munka után kajtatva.. mint Pflegehelferin



Lehetőségek Helferineknek kórházakban és otthonokban Rhein Land Pfalzban, Grünstadt és Kirchheimbolanden környékén.

Ma már meg tudom becsülni azt a szerencsét, amivel anno bekerültem egy hónap leforgása alatt a Neustadti kórház urológiai osztályára. Az örömben az üröm csak annyi volt, hogy nem tudtak csak 50% ban foglalkoztatni, ezért kisegítésként ambuláns pácienseket vállaltam hetente 3-szor a kórház Ambuláns szolgálatától.

Minek következtében állandóan futásban voltam, de mindemellett csodálatos emberekkel hozott össze a sors.

Májusban kiderült hogy költözünk, ezért már akkor elküldtem a leendő lakhelyünkhöz közeli kórházakba az önéletrajzomat.Nem idegeskedtem egy hónapig, gondoltam hogy minden úgy fog lefutni mint ennél a kórháznál. Megszerettem ezt a munkát, itt volt lehetőség a mosdatáson kívül mást is csinálni, nem akartam otthonba menni, tanulva a Siegenben látottakból. 


Csakhogy.. valaki belesz@rt a ventilátorba :)
Egyik kórház sem keresett ebben az időpontban Helferineket.
Gyorsan rákattantam az internetre, és más lehetőség nem lévén, rákerestem az otthonokra.

Első körben szembe jött velem egy olyan hirdetés, hogy magán Pflegeheim keres Helferint. Adsza neki.. felhívtam, hallásra is szimpatikus főnökasszony adott időpontot próbamunkára. Az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy 35 km távolságra volt tőlem. De megnézem, azzal nem veszítek semmit.

Közben azért szorgalmasan hívogattam a környékbeli otthonokat, személyesen is elvittem több helyre a papírjaimat, de pechem volt. Az Azurit pl. egyik otthonában sem keresett Helferineket, csak diplomásokat. Több helyen azt mondták, menjek vissza a hónap végén, mert szabadságolási időszak van, nincs ott a PDL, vagy a diri.

Basszuskulcs.. akkor marad a maszek otthon. Zoltán Jenei írt erről a gondozási formáról a falon, ezért reménykedve vártam, hogy olyan körülmények lesznek itt is, ahogy Zoli mesélt a berlini otthonról.

Délutánosban kezdtem először, le is döbbentem rendesen. 12 gondozott, ennek a 80%-a demens, hat embert mobilizálni kell, volt aki vasággyal együtt volt 40 kiló, de merev mint a piszkafa, es volt 90 kilós mamika is. Most nem írok regényt, csak pontokban a tennivalókat.

Ja igen, és 3 szintes családi házban kellett mérgezett egér módjára rohangálni.

  •  megteríteni kávéhoz sütihez az asztalt, a sütit az éjszakás műszak sütötte, lefőzni a kávét
  •  lehozni mindenkit az ebédlőbe, közben ahol szükséges volt, pelenka csere
  •  szervírozni a hami-nyamit, és etetni a három arra rászorulót.
  •  közben a Helferin már majdnem ökölharcot vívott az egyik makrancos mamival, aki a kihalás mellett döntött és nem volt hajlandó napok óta semmit sem enni és inni.. de a nővér volt az erősebb.
  •  amíg a többiek el voltak a morzsákkal, addig mi bejártuk a 3 emeletet, és összeszedtük mindenhonnan a szemetet és a mosnivalót, mindenkinek különféle színű zsákja volt. Egyidejűleg kikészíteni másnapra a tiszta fehérneműket,ruhákat, pelusokat. 
  •  lehordani mindent a pincébe.
  •  vissza az ebédlőbe, volt olyan, akit vissza kellett tenni az ágyba, mert nem bírt vacsoráig az asztal mellett ülni. 
  •  vacsorát készíteni: abban a szerencsében volt részem, hogy láttam hogyan készül a Hawaii toast, öregotthon módra. Hát, ahhoz képest amit a kórházban kaptak az emberek, ez annyira volt elég, hogy ne halljanak éhen a kisöregek.

No de nem állom meg hogy ne részletezzem a konyhaművészet eme magaslatait. 
- tehát, Hawaii toast öregotthon módra:
sütőlemezre raksz fejenként egy egy darab kb. 10*10 centiméteres toast kenyeret. mivel az utolsó sütőlapon volt még hely, ezért extrába helyet kapott ott még pár darab.
azt hittem megijeszti a szeleteket egy kis vajjal, de nem.. úgy szárazon rárakott a kenyerekre egy fél szelet sonkát, de negyedekre vágva.. hááááát, én találtam volna még egy kis szabad helyet, ahová mehetett volna még egy negyed szelet sonka. Mindezt spórolósan megszórta ananász kockácskácskácskácskákkal,jobban nem bírom érzékeltetni az ananászkockák piciny méretét :)
mindemez pedig jótékonyan lefedte egy kis szelet szendvicsbe való sajtszelettel.

a konyhaművészet eme remekét betolta a sütőbe, és 200 fokon 30 percig sütötte.
 Mikor megláttam mi lett a végeredmény, a hajam is az égnek állt. A legtöbbje a kenyeret is úgy tudta enni, ha beáztatta tejbe, erre kaptak cipőtalpat Hawaii módra.

  •   etetni a makrancos mamit is, no meg a másik hármat. Kíváncsi lennék, hogy amikor nincs próbamunkás, hogy etet egyszerre 4 embert, mivelhogy nem is egymás mellett ültek. 
  • - Mindent berámolni a mosogatógépbe, rendbe rakni a konyhát, és visszavinni az embereket a szobájukba. 
  • - Mindenkinél Intimpflege, tiszta pelus, átöltöztetni, és ágyba rakni. 
  • - Feltölteni a konyhát zaftokkal és ásványvízzel.
Mire mindezzel készen voltunk, már este 9 volt.
Kíváncsi ember létemre szerettem volna látni, hogyan folyik egy nappalos műszak, ezért másnap reggel hatra megjelentem.

Kellemes meglepetés, volt egy szakképzett nővérke is, aki fáslizta az emberek lábát, vagy felhúzta a gumiharisnyájukat. A szigorúan ágyban fekvőeket ő mosdatta le, öltöztette fel, nekünk csak az úgymond mobilokkal volt dolgunk.
Zuhany, vagy csak azzal a kis ronggyal letörölni őket, ki hogy kívánta, tiszta pelus, tiszta ruha.
Lehordani őket egyesével a lépcsőlifttel, asztalhoz ültetni, már várta őket a tányéron a szokásos német reggeli, vajas kenyér lekvárral.

Mindez körülbelül lezajlott olyan 10 óráig. Ahogy érkeztek az asztalhoz, úgy kezdtek reggelizni.
Reggeli után megint ágyba tenni azokat, akik nem bírnak délig az asztalnál ülni, majd nekikezdeni az ebédnek.

Közben az egyik mobil mamika segítségért csengetett, mert az előző nap elméretezték nála a Laxoberál cseppeket, és nem bírt versenyt futni a lábán végig csorgó barna folyammal, csíkot húzva maga után ment a Wc-re, ott pedig aztán mindent telibe kapott a barna lé. Ketten a nővérrel együtt is 15 percbe került kivakarni a mamit a kakiból, felmosni az árulkodó nyomokat, és használhatóvá tenni újra a fürdőszobát.

Aztán futás újra a konyhába, remekelni kellett:

Zöldségport felhígítani vízzel, boltban vásárolt vékony csíkra vágott palacsinta tésztát bele zuttyintani és kész is volt a remekmű. A második fogás rám várt. Nekem kellett kisütni, ezt a készen vödörben kapható Kartoffelnpuffert,
káromkodtam is rendesen, mert a szép kék felsőm ki sem látszott az olajfoltoktól. Hogy milyen büdös lettem tőle, arról ne is beszéljünk.

Közben megteríteni, az ágyban fekvőket is asztalhoz ültetni, ebédeltetés, etetni a három mamit.. A makrancos mami elfelejtett raplizni, ezért most nem volt vele baj, evett ivott magától.

Ebéd után mindenkit fel a szobájába, ha kell tiszta pelus, és ágyba velük. Összerámolni a konyhát, rendet rakni, és ennyi volt a nappalos műszak.

Hogy mi rémített meg ebben a munkában? Hogy nem volt emelőgépük, azt nem is említeném. Különben sem lenne idő használni. De egyedül vinni egy délutános műszakot, segédápolóként, úgy hogy nem volt melletted szakápoló.

Mi van akkor, ha valaki rosszul lesz, ok, az rendben, azonnal hívok segítséget, de ha addig nem tudom úgy kezelni a helyzetet, ahogy kell?
Hogy tudnak ilyen felelősséget emberek vállára tenni, mikor nem is ez a szakmánk?
Nagyon nagyot csalódtam ebben a formában, ez rosszabb mint a rendes öregek otthona.

Biztos hogy a két nap alatt lerítt az arcomról a nemtetszés, és hogy félelmeim vannak, mert olyan esett meg velem, ami eddig még soha: a főnökasszony nem engem választott :)
szerencsémre :)

- az álláskeresés második része következik hamarosan :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése