2014. február 25., kedd

Kuktálkodtam, helyzet van már megint a boszorkánykonyhámban:))


Van már vagy 20 éve talán, hogy először és utoljára padlizsánkrémet ettem.
 

Nem ismerem ezt a lila tojást, valahogy nem is éreztem szükségét, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljek vele.. Maga a krém nagyon finom volt, el is határoztam hogy kipróbálom, de leragadtam a gondolatnál....de rendesen :)




Na de most, kaptam egy nagyon jó receptet, képekkel illusztrálva, itt az ideje, hogy kipróbáljam. Csak mertem remélni, hogy nem úgy járok vele mint az életem első friss spárgájával, hogy a spárgalevesbe mindent tettem, még cipőfűzőt is, csak épp a spárga maradt ki belőle..

http://mamilollo.blogspot.de/2013/05/a-spargafozes-margojara.html?updated-min=2013-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2014-01-01T00:00:00-08:00&max-results=33


Ráadásul keddre időzítettem, mikorra Karl jön, mert ő a nagy zöldségfaló.. mami hitvallása szerint a kenyér mehet a sunyiba, csak a kolbász maradjon előtte..


Ímhol a recept:

Hozzávalók, személyektől függően:

* 2-3 db közepes méretű padlizsán

* 1 fej karfiol

* 3-4 szem paradicsom (nem koktélparadicsom), ami szépen szeletelhető

* 2-3 szem lilahagyma szintén szeletelhető.

* só, bors, pirospaprika

* 1 nagy dobozos tejföl (aki Németországban van 2 kicsi :) )

* kevés olaj (oliva ha lehet)

* reszelt sajt.




* A karfiolt sós vízben 3/4 részig megfőzzük (én leveskockával ízesítem, mivel utána még felhasználhatod a levét levesnek is !!)

* A padlizsánokat szép egyforma szeletekre felvágom és mindkét oldalukat grillezem, vagy sütőben vagy serpenyőben kevés olaj hozzáadásával. Ha készen van félretesszük.

* A paradicsomot és a lila hagymákat vékony szeletekre felvágjuk. Semmit sem sózunk előre !

* A tejfölt megsózzuk, borsozzuk, beletesszük a kk.-nyi pirospaprikát,

* Amikor minden elő van készítve, a karfiol kihűlt, akkor rózsáira szedjük és lerakjuk egy megfelelő méretű sütőtálba, szorosan egymás mellé.

* Erre szépen simítunk a tejfölből.

* Ennek a tetejére következnek a padlizsán szeletek, majd a lila hagyma szeletek, sózás, tejfölös simítás, a tetejére paradicsom kissé megsózva (nem sok, mert sok levet ereszt), tejföl, és a legtetejére a reszelt sajt.


Mindent úgy csináltam, ahogy le volt írva, nem csak jól nézett ki, de finom is lett. A karfiolleveshez csináltam még egy vagon grízgaluskát, mert azért versengeni szoktunk, kié legyen az utolsó darab. Most 4 tojásból... adjad neki.. ezen nem lesz vita :)





Megjött Karl, puszi maminak, első útja a konyhába vezetett, na mi a sz@rt főztem már megint..

Beletrafált..

Ugyanis nem eszi a padlizsánt.. de ez legyen az Ő baja, egyszerűen pechje van..

A gond ott volt, hogy ki is mondta hangosan, hogy " ááááááá, nem szeretem a padlizsánt, soha sem ettem meg"


Mert mami meghallotta...

- Tessék, mit nem szeretsz?? Padlizsánt?? Mi az, hogy néz ki, de mindegy, mert akkor én sem szeretem..


Ájsch..... ez nem igaz, olyan pofákat vágtam a konyhába, hogy kész csoda hogy a plafon nem esett le..

Karl is csak nézett rám, hogy mi van?? Aztán leesett neki, hogy hangosan mondta ki, amit nem kellett volna..


Aztán mami megvigasztalta a kisfiát, hogy Erika főzött még egy lavór karfiollevest is, legfeljebb esznek abból háromszor.. de mi is az a gombóc ott a leves mellett a tányéron??


- Saját magam készítette gombócocska.. próbáltam terelni a mami gondolatait a mellé-beszéddel, mert a grízgaluskát sem eszi, ha meghallja, hogy az a grízgaluska..


-Jó, jó, hogy gombócocska, meg hogy magad készítetted, hisz egész délelőtt a konyhában tobzódtál... de mégis miből van???


Ájsch....még csak a fejvakarásig jutottam el, kész szerencse, hogy mami és én közöttem ott volt a konyhafal, nem látta a grimaszaimat, ellenben a kisfiával, aki az ebédlőasztalnál olvasott, és már fuldokolt a röhögéstől, a kínlódásomat látva... úgy döntött beszáll ő is a körhintába....


- Tudod, azt Erika felvert tojásból, meg fűszerekből, meg... meg... ( mellőzni akarta a gríz szót ) meg lisztből csinálta!!

-Aha, értem már, -jött a válasz mamitól- de mik benne azok a zöld kis izék??

- Szárított petrezselyemzöld...

- Valóban, aaaaaaaz nem rossz, na akkor együnk..


Bevágott egy nagy tányér levest, 2 nagy grízgaluskával, és utána csak megkóstolta a rakott padlizsánt, igaz a padlizsánt ki kellett neki túrni belőle, de a többivel semmi baja nem volt.. belapátolta..


Másnap, mami megkérdezte mi lesz az ebéd..

Karfiolfelfújt, adtam meg a választ.. ( tök jó hogy a rövidtávú memóriája nem az igazi) :)

Tokkal vonóval, padlizsánnal egy szó nélkül beverte.. hú, de finom volt, csinálhatok máskor is..






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése